Stěhoval jsem dnes jedné známé maily z laptopu na svůj poštovní server. Dříve měla 5 různých poštovních účtů a poštu stahovala skrze POP3 protokol do laptopu. Nedávno vyslovila přání, zda by tytéž maily nemohla mít k dispozici i na pracovním PC. I zasvětil jsem ji do tajů IMAPu, což se jí zalíbilo.
Blázinec
Všechny používané poštovní účty měla na freemailech typu Seznam, Centrum, Google. Měla tedy k dispozici i jejich webové rozhraní, ze kterého rovněž občas nějaký mail poslala, takže jsem se dobrou hodinu bavil připojováním a odpojováním schránek po IMAPu a přesouváním mailů, které neměla v Outlooku.
Po přesunu všech mailů z freemailů i z lokálního datového souboru na server a jejich následné konsolidaci, jsem chtěl konfiguraci Outlooku kompletně vymazat a Outlook nastavit znova. U většiny poštovních klientů by podobná operace spočívala ve vymazání několika souborů. U Outlooku je ale vše jinak. Pokud byste smazali datové soubory Outlooku, riskujete, že nenastartuje. A pokud nastartuje, stejně si smazané datové soubory vytvoří znova, protože ví o tom, že nějaké mají existovat. Microsoft totiž rád integruje cokoliv do čehokoliv a tak se stalo, že nastavení pošty vůbec není uloženo v poštovním klientu, ale v systému samotném. To sice snadno zmate uživatele předpokládajícího jednoduchý návrh práce se soubory, ale v konečném důsledku se s Microsoftem navrženým řešením pracuje snáze. Stačí jen vědět kam sáhnout.
Digitální amnézie
Nastavení e-mailových účtů, datových souborů a profilů najdete v Ovládacích panelech v Uživatelských účtech a zabezpečení rodiny (Win 7, výchozí zobrazení). Položka, kterou hledáte, se jmenuje jednoduše Pošta
V případě, že zde není, zkuste se podívat, zda ovládací panel existuje alespoň jako soubor C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MLCFG32.CPL (u Office 2010. U starších verzí nahraďte Office14 vaší verzí. Zbytek cesty by měl být stejný)
V panelu vás pak bude zajímat tlačítko Zobrazit profily... a voila
Odebráním výchozího profilu, případně vytvořením nového a jeho nastavením jako výchozí, obnovíte nastavení účtů a datových souborů Outlooku do výchozího stavu, takže při příštím startu Outlooku budete uvítání obrazovkou, žádající vytvoření prvního účtu.